Pridávat oblúbené produkty môžu len prihlásený uživatelia.

Prosím prihláste sa

tu

lacneautoalarmy.sk

Prihlasovacie meno:
Prihlasovacie heslo:
Zapamätať prihlásenie

FacebookGoogle+
PrihlásenieRegistráciaZabudnuté hesloSlovenský prekladČeský překlad
Telefonické objednávky
+420 725 125 434
Technická podpora
+420 777 940 744

KATEGÓRIE ČLÁNKOV: Autoalarmy | Centrálne zamykanie | Denné svietenie | Elektrické sťahovanie okien | Imobilizéry | Niečo na pobavenie | Parkovacie senzory | Slovník pojmov | Všeobecné rady

Recenzia imobilizéra SKY BRAKE (Nebeská brzda)


Recenzia imobilizéra SKY BRAKE (Nebeská brzda)

 
Popularitu dodatočne montovaných imobilizérov stlačil takmer na nulu fakt, že výrobcovia áut ich začali montovať sériovo takmer do každého jedného auta. Aj keď o účinnosti mnohých originálne montovaných imobilizérov je možné značne polemizovať, poisťovniam postačujú, a preto tie dodatočne montované prakticky zmizli z trhu. Napriek tomu ich ešte príležitostne nájdete niekde v ponuke, ich cieľovou skupinou sú „skôr narodené“ autá alebo ako náhrada za niektorý starší kus, ktorý sa pokazil.

Navzdory tejto nelichotivej východiskovej situácii sa pokúsila jedna lotyšská firma oprášiť ich zašlú slávu a vyvinula nový imobilizér SKY BRAKE DD2+. Aj keď jeho podstatou je stále to isté – rozpojiť niektorý dôležitý elektrický okruh; jeho technologické prevedenie a pridané funkcie sú nadmieru vymakané a zaujmú prevažne odborníkov.


Takže poporiadku:

Riadiaca jednotka
Toto je hneď úvodné prekvapenie. Jej rozmery sú tak malé, že sa takmer zdá, že vo vnútri nič nie je. S umiestnením teda nebude žiadny problém. Použitý riadiaci procesor je aktuálnou novinkou na trhu. Blokovací okruh tvorí zabudované relé so zaťažiteľnosťou 15A. Prevedenie plošného spoja je na veľmi vysokej úrovni. Zapojenie pozostáva len z piatich vodičov, je pomerne jednoduché a zvládne ho i amatér. Zariadenie je napájané od zapaľovania, čo znamená, že v priebehu stráženia auta, nemá žiadny odber z autobatérie.


Jednou zo zaujímavých výhod SKY BRAKE DD2+ je, že po montáži nie je vidieť žiadne známky toho, že v aute je namontovaný dodatočný imobilizér. Žiadne LEDky, tlačidlá alebo čokoľvek iné. Dokonca, ako bude popísané nižšie, ani jeho používanie nič nesignalizuje. Takže pre prípadného zlodeja sa taká nástraha môže stať naozaj nečakaným prekvapením, na ktoré nebude dopredu pripravený.

 

Ovládače
Ďalším atypickým prvkom je aj spôsob ovládania imobilizéra. Základná sada obsahuje 2 transceivery (vysielač a prijímač v jednom). Sú to vlastne beztlačidlové diaľkové ovládače pracujúce na frekvencii 2,4GHz. Sú napájané batériou (typ CR2430), pričom výrobca udáva jej životnosť v ovládači 1 rok. Keď sa priblíži kapacita batérie ku kritickej hodnote, pri zapnutí zapaľovania sa ozve výstražné pípanie imobilizéra (3 x dve pípnutia). Na výmenu batérie následne ostávajú 1 až 2 týždne, pre istotu je však lepšie mať jednu rezervnú batériu uloženú niekde v aute.
Celkovo je možné do imobilizéra nakódovať 5 ovládačov.

Používanie
Spôsob ovládania imobilizéra spočíva iba v jedinej veci: mať ovládač pri sebe.
Pri vypnutom zapaľovaní je okruh imobilizéra rozpojený. Po zapnutí zapaľovania sa okruh spojí, teda sa dá naštartovať. Zároveň však riadiaca jednotka začne vysielať inicializačné impulzy určené pre ovládač. Ten keď ich zachytí, začne vysielať naspäť riadiacej jednotke na ne odpoveď obsahujúcu (meniacu sa) správu kódovú kombináciu. Na to, aby sa tak stalo, musí byť ovládač vo vzdialenosti do 5 metrov od auta. Keď dostane riadiaca jednotka správnu odpoveď, imobilizačný okruh zostane spojený a auto môže ísť. Ak ju nedostane v priebehu 30 sekúnd od zapnutia zapaľovania, okruh preruší a neumožní s autom odísť.

Protiúnosový režim
Riadiaca jednotka a ovládač sa spolu v pravidelných intervaloch „rozprávajú“ v priebehu celej doby zapnutého zapaľovania. To znamená, že pokiaľ by sa v priebehu jazdy ich komunikácia prerušila, imobilizér po 30 sekundách rozpojí okruh a auto znehybní. Táto funkcia je vlastne protiúnosovým režimom; pokiaľ by niekto chcel ukradnúť auto násilím priamo vodičovi. Ten vystúpi z auta, počká 30 sekúnd a pôjde si vziať auto zo vzdialenosti maximálne niekoľko sto metrov, najlepšie za asistencie polície.
Na rozdiel od rôznych autoalarmov, kde je pre aktivovanie tejto funkcie potrebné pred násilným opustením auta niečo stlačiť alebo prepnúť, je to u tohto zariadenia vyriešené naozaj excelentne. V prípade takejto stresovej situácie si totiž nespomeniete ani na vlastné meno, nie to ešte ako sa čosi zapína či aktivuje. Faktom však zostáva, že našťastie v našich zemepisných šírkach k únosom áut prakticky nedochádza.
Aby však všetko vrátane protiúnosovej funkcie fungovalo tak, ako má, je potrebné dbať na jednu dôležitú vec: 

Nosenie ovládača
Celé zariadenie má zmysel iba ak platí jediná podmienka: ovládač je nevyhnutné nosiť oddelene od kľúčov od auta. Má to viac dôvodov:
Ak by vám niekto ukradol kľúče od auta (na ktorých spravidla visí diaľkový ovládač alarmu), auto nenaštartuje, pretože sa imobilizér nedeaktivuje.
Pokiaľ by ste sa predsa ale stali obeťou únosu auta, protiúnosová funkcia by sa neaktivovala, keď veselo visel ovládač imobilizéra na kľúčoch v zapaľovaní.
Ak by sa túžil váš dorastajúci potomok previesť autom, pretože vy ste preč a kľúče od auta sú na vešiaku, bez ovládače imobilizéra sa môže ísť tak akurát previesť na bicykli.
Aby sa lepšie odolávalo pokušeniu povesiť ovládač na kľúče, výrobca naň zámerne neumiestnil žiadne uško, ktoré by to umožnilo.
Kam teda s ním? Vďaka pomerne malým rozmerom by bolo vhodné mať ovládač v peňaženke alebo pri vodičskom preukaze.
Ako už bolo napísané vyššie, imobilizér je v aute prakticky „neviditeľný“. Preto ak chcete toto tajomstvo uchovať aj pri návšteve autoservisu, ponechajte ovládač schovaný kdekoľvek v aute a nikto nič nezistí.

  
Pre prípad prípadov
Každé zabezpečovacie zariadenie je dvojsečná zbraň. Ak sa niečo pokazí, neumožní pohnúť sa s autom ani jeho majiteľovi. Preto väčšina zariadení umožňuje nastavenie servisného režimu bez použitia originálneho ovládača. Podobne aj SKY BRAKE DD2+. V jeho výbave je karta veľkosti kreditky, na ktorej sa nachádza  4-miestny číselný kód, ktorý sa zadáva postupným zapínaním/vypínaním zapaľovania. Po zadaní správnej kombinácie sa imobilizér odblokuje. Aby kód zostal utajený pred nepovolenými očami, je na kartičke prekrytý vrstvou, ktorú je najprv potrebné zotrieť ako u stieracieho žrebu.

Zdvojenie imobilizačných okruhov
SKY BRAKE DD2+ disponuje len jedným imobilizačným okruhom. Bežne však imobilizéry disponujú dvoma, resp. až troma okruhmi. Aj takýto variant výrobca umožňuje a riešenie je opäť originálne.
Namiesto jednoduchého pridania ďalšieho rozpájacieho relé (resp. tranzistoru), je druhý okruh riešený samostatným zariadením, ktoré plní funkciu rozpájania druhého okruhu, avšak s hlavnou jednotkou komunikuje bezdrôtovo, nie je teda prepojený s žiadnym vodičom a môže byť umiestnený kdekoľvek v aute. Ak by zlodej objavil hlavnú jednotku imobilizéra a odpojil ju, druhá sa nedá po kábloch z tej prvej vystopovať a zostane tak zablokovaná. Dobrým riešením môže byť umiestnenie druhej jednotky do zadnej časti auta a blokovať cez ňu prívod paliva.
Toto dvojokruhové riešenie, žiaľ, nie je súčasťou základnej výbavy a výrobca ho ponúka iba za príplatok.

Ďalšie funkcie
Do ovládača je možné pomocou samostatného zariadenia pripojeného k PC naprogramovať údaje o aute, ako sú: typ auta, VIN, dátum montáže, počet naprogramovaných ovládačov, počet nainštalovaných imobilizačných okruhov a iné. Tieto informácie by však boli viac nápomocné poisťovniam pri odhaľovaní poistných podvodov, než majiteľovi auta.
Vyššia verzia imobilizéra obsahuje aj pohybový detektor, ktorý zaistí zablokovanie auta iba v prípade, že sa auto pohne. Keď auto stojí, motor beží ľubovoľne dlho. Toto môže byť tiež celkom zábavný hlavolam pre zlodeja, keď sa mu zakaždým podarí prejsť len pár metrov.

Záver
SKY BRAKE DD2+ je zaujímavým a technicky veľmi dobre prepracovaným spestrením ponuky zabezpečovacích zariadení. Aj keď v kategórii imobilizérov nemá prakticky konkurenciu, je otázkou, ako si dokáže na trhu poradiť s faktom, že vďaka sériovým imobilizérom sa tieto dodatočne montované stali nezaujímavými.


Výhody
+ žiadne časti zariadenia nie sú viditeľné a ani navonok sa jeho prítomnosť žiadnym spôsobom neprejavuje
+ miniatúrne rozmery, bezproblémové umiestnenie
+ dobré využitie pri motocykloch, ovládač môže byť uložený v kombinéze a nie je potrebné ho nikdy vyberať
+ ochrana auta pred neoprávneným používaním (napr. deťmi)
+ nulový odber prúdu

Nevýhody
- potreba meniť batériu v ovládači
- potreba nosiť ovládač oddelene od kľúčov od auta
- vyššia cena
- nechráni auto pred odtiahnutím alebo vykradnutím

ZDROJ: www.autoalarmy.sk - priamy odkaz http://www.autoalarmy.cz/clanky/imobilizer_sky_brake_-_recenze.html

 

MONTÁŽE

Zoznam miest, v ktorých máme zmluvných partnerov pre montáže.

question.jpg

RADÍME VÁM 

Prečítajte si rady a skúsenosti v oblasti zabezpečenia vozidiel a elektropríslušenstva.

box.jpg 

TOVAR SKLADOM 

Tovar, u ktorého je uvedené "SKLADOM" máme skutočne skladom.

shield.jpg 

ZÁRUKA 3 ROKY!

U väčšiny sortimentu sme zákonnú lehotu 12 mesiacov predĺžili na 36 mesiacov.

lorry.jpg 

EXPRESNÉ DODANIE DO 24 HODÍN

Pri objednávke do 13:00h.

Vaša spokojnosť

Overené hodnotenia našich zákazníkov zo servera Heureka.cz

Shop roku 2009

Overené hodnotenia našich zákazníkov zo servera Heureka.cz

Shop roku 2009
Sledujte nás naFacebook Youtube